2018. jan 27.

Odafelé

írta: a koala az expresszről

Idén sem bírtunk megmaradni a seggünkön otthon a hidegben-sötétben, így a jó meleg és napfényes délkelet-ázsia felé vettük az irányt. A tavalyi "gondoltunk egyet, és 1 héttel indulás előtt vettünk egy repülőjegyet" idén annyiban változott, hogy már november végén kigondoltuk a nyaralást, és megint indulás előtt 1 héttel vettük meg a repülőjegyeket.

Az eddig hibátlanul teljesítő Turkish idén nem szerepelt túl jól az első etapon - eleve késve indultunk és az 1 óra negyven perces átszállási idő már otthon vastagon csökkent.Istambulban a janicsár kapitány sem volt a toppon, először átstartolt a lelkem,aztán mentünk egy nagy kört a levegőben, majd a földön is. Aztán valahol a reptér sarkában kitettek bennünket, buszozhattunk, úgyhogy végül az átszállásra /szaladásra 15 teljes percünk maradt. Amin az sem segített, hogy a direkt erre a célra kivezényelt janicsárlány rossz kapuszámot mondott... a második etapon hozták a szokott színvonalat. Nagy lábtér, jó kaja, kényelem. Én kaja után elaludtam és Szilvike azzal keltett, hogy reggeli, úgyhogy nekem kellemesen rövid volt az út!

Az Angel hotel személyzete testületileg kijött értünk a reptérre - ehhez némi köze lehetett ahhoz is, hogy a gépen együtt mentünk a Szülőkkel :)
A tavalyi első emeleti szobánkat kaptuk - hatalmas szoba önálló fürdővel, mindezt az Angel hotel személyzetének kedvességével átitatva! :) Még saját evőpálcákat is kaptunk :)

tmp-cam-461680174.jpgMásnap aztán irány a Fülöp-szigetek! Kifogtunk egy gyermek méretű Air Asia gépet, amin érthetetlenül hideg volt de 4 órával később Maktan-on találkoztunk a többiekkel. A Maktan-sziget arról nevezetes, hogy Magellán amikor itt Rambósat játszott, akkor jött egy kapás paraszt és agyoncsapta, úgyhogy nem sikerült a srácnak a teljes kör...
Az első benyomásom a Fülöp-szigetekről ahhoz volt hasonlatos amikor kb 10 éve beestünk Thaiföldről Kambodzsába - ez bizony nem 3. hanem 4. világbeli ország! Retek, kosz, nyomor! A gyerekek versenyt kukáznak a kóbor kutyákkal, áll a szemét az utcákon, minden koszos, szürke! Azt hittük hasonló színvonal lesz mint tavaly Borneón de hát az ehhez képest Monte Carlo!

A resort küldött értünk két kisbuszt, de még így is volt vagy 4 óra a Cebu - Moalboal közötti kb 120 km. Jó,egy Mekibe megálltunk, és mint kiderült a junk food életmentő volt, mert mire a szállásra értünk,a konyha be volt zárva